یک خندوانه، یک خنداننده شو، یک دام بزرگ
یک خندوانه، یک خنداننده شو، یک دام بزرگ
آوای پارسیان: از حسنهای برنامه خندوانه می توان به این اشاره کرد که از همان ابتدای ساخت آن برنامه های موفق جهانی با این خصوصیت را رصد کرده و نسخه بومی-ایرانی آن را به مخاطب ایرانی ارائه میدهد.
رویکردهای جذابی مانند مصاحبه ساده و صمیمی با مهمانان یا انجام مسابقه در حین گپ و گفت، استفاده از آیتمهای جذاب مانند پخش عمل به قولی که مهمان برنامه داده و ...همگی از این دست اتفاقات است. اما مهمترین شاخصه اش اینست که همواره سعی در شاد کردن مخاطب و ارائه حال خوب به او دارد و این کم اتفاقی نیست.
سال گذشته که اولین فصل مسابقه خنداننده شو در برنامه خندوانه پخش شد بازتاب مثبتی در جامعه داشت و باعث شد که چهرههای جوان و کمتر شناخته شدهای به دنیای طنز و استندآپ کمدی راه پیدا کنند. امسال هم فصل دوم آن شروع شده و استندآپ شرکت کنندگان مرحله اول هم در این 2 هفته گذشته پخش شد، در یک نگاه اولیه میتوان گفت مسابقه خنداننده شو در این فصل هم موفق است و نسبت به فصل قبل هم حرکتی رو به پیشرفت دارد.
مربیهای امسال هم به دلیل سابقه تئاتری که دارند روحیه تئاتری(تعهد و تمرین گروهی) را به هنرجویان انتقال میدهند و باعث شده که همدلی و صمیمیت را در تمامی گروهها شاهد باشیم.
حضور طیفهای متنوع شرکت کننده در برنامه از آذربایجان و جنوب گرفته تا شرکت کنندههای خانم و جوانی 17 ساله، همگی بر غنا و جذابیت برنامه افزوده است. اختصاصی نکردن گروه خانم ها هم از نکات مثبت امسال است.
استفاده از شرکت کنندههای فصل قبل خنداننده شو در فصل جدید مانند بهنام قاسمی، علی ضیایی و فرهان معینزاده که با توجه به تجربه سال گذشته خود به شرکتکنندگان جدید کمک میکنند، این رویکرد اقدام خوبیست و نشان می دهد که اگر کسی توانایی و خواست ادامه کار با مجموعه را داشته باشد حفظ میشود. در مسابقههای استعداد یابی جهانی هم این امر مسبوق به سابقه است مثلا در برنامه so you think you can dance از شرکت کننده های قبلی مسابقه بعنوان مربی شرکت کنندههای جدید برنامه استفاده می کنند.
شوخیهای جدید و موضوعات بکر و ساده ای که در این فصل به آنها پرداخته بودند عملا توقع مخاطب را برآورده کرده و حتی می توان گفت به سطحی بالاتر و بهتر از موضوعات و متنهای انتخابی استندآپ ها دست یافته اند.
نقد طنازانه با موضوعات روز و حتی مسائل سیاسی اجتماعی گره خورده و استفاده از آن در استندآپها از دیگر حسن های برنامه است، علی الخصوص وقتی که با موضوعاتی شوخی می شود که خود صدا و سیما در بوجود آوردن این حاشیه نقش داشته ا ست مانند: گردشگری


